dinsdag 18 maart 2014

Lekker overstappen!

Lekker overstappen, Onze oudste zoon showde ons een tijdje geleden, vol trots zijn interactieve tv via Telfort. Het zag er mooi uit, met maar één afstandsbediening,(waar wij er drie hebben) én een opname functie én pauze toets. Je kan, wanneer je je werkelijk stierlijk verveeld, naast die 65 zenders zelfs kiezen uit films/ DVD’s. Toen wij de kosten hoorden waren wij om, dit was veel goedkoper dan Ziggo, overstappen dus, zo snel mogelijk! En dat soort zaken regel ik, daar ben ik dan weer goed in. Ik belde met Telfort en na een startgesprek van 4 cent en de mededeling dat het 10 ct per minuut ging kosten buiten je belbundel om en kreeg ik eindelijk ene Gea aan de lijn. Met haar nam ik de zaken door, de aansluiting ging via de hoofdtelefoonleiding en omdat wij een langgerekt boerderijtje hebben moest er ook een verbindings-set besteld worden a 55 euro. Nou, ze ging het regelen hoor! Over drie weken kregen wij de doos met bestelling binnen en werd Ziggo door hun persoonlijk op dezelde datum opgezegd. Geweldig! Na enige weken kregen wij inderdaad een enorme doos van Telfort, inmiddels hadden wij de opzegging via Ziggo ontvangen en de boel kon op 14 maart geïnstalleerd en geannuleerd worden. Het liep bijzonder gesmeerd, “het kon dus écht” dacht ik nog, gezien de ervaringen met Ziggo (lees andere blog; Ziggo) Ik weet niet waarom, maar ik verheug me altijd enorm op zulke dingen. Zulke technische snufjes, ik hou der van! De doos moest nog 3 dagen dicht blijven maar dan zou de oudste zoon alles keurig voor mij aansluiten en de zaken uitleggen! De man kan dit ook, hij is superhandig, maar ik weet dat dit niet geheel zijn ding is, hij de boekjes niet leest en met dit soort zaken,bij de eerste tegenslag gaat roepen dat het rotzooi is, niet deugd en teruggestuurd kan worden. Ik word erg nerveus van zulke uitlatingen dus, om zulke stress te ontwijken regel ik de oudste zoon, hij kwam in ruil voor een heerlijk maaltijd een biertje en bed de boel aansluiten. De doos ging open en vakkundig pakte hij de spullen eruit. (Hij had dit natuurlijk al es eerder gedaan.) Ik liep er als een ongeduldig kind die een kadootje krijgt omheen tot; “Mam waar zijn de verbindingsstekkers?” Geen idee, die zullen wel in die enorme doos zitten…..maar nee….nietsssss. Ik ging maar bellen, bellen met Telfort, met ene Chris, die mij uitlegt dat dit niet bij mijn bestelling op het lijstje staat maar hij dat wel wil bestellen. “Ik zeg “bestellen?” jij stuurt maar een mannetje die dit setje komt brengen met een Telfort autootje, dit is een spoedje!” Nee mevrouw dat kan helaas niet. Ik leg nog es uit dat ik met zijn collega duidelijk besproken heb dat ik een verbindingssetje moest, maar Chris is onverbiddelijk. U krijgt het binnen 5 werkdagen. Het was donderdagavond……met een desillusie hing ik op en ging zoonlief dan maar naar huis, had ik me daar zo op verheugd….. Chris had nog wel even gemeld dat het internet natuurlijk gewoon aangesloten kon worden, we konden dan via de laptop tv kijken. Vervolgens heb ik de hele vrijdag naar twee lampjes op de Modem zitten staren die geen drie werden, wat inhield; geen internet. De man kwam thuis en dook, na het zien van mijn wanhopige blik, in de hoek met de aansluiting van de hoofdtelefoon om de boel nog es op een andere manier aan te sluiten, met een "komt goed schatje",maar nietssss. Weer Telfort gebeld, na instructies van ene Marco, om de draadjes op een andere kleur aan te sluiten, vervloekte de man ook de Telfort en riep; dat “het daar niet aan lag” en gelijk had tie! Er was sprake van een slecht signaal er werd een mannetje gestuurd, die kwam zaterdag. De telefoonleiding had een breukje en deze werd door het mannetje opgelost. Maar nog steeds geen tv , wel internet inmiddels! Het is nu dinsdag, ik hang voor de postbus heb een bloeddruk van 160 over 210 en ik bel maar weer es naar Telfort waar de verbindingsstekkers %$#$##$#@# blijven. Ik loop het menu door en wacht op de items “Wilt u een bom plaatsen en zoekt u het dichtstbijzijnde Telfort kantoor? Toets 1. Wilt u de baas van Telfort persoonlijk volledig de huid volschelden toets 2, Wilt u onze beste Telfort psychiater voor 10 therapiesessies geheel voor onze kosten? Toets 3, maar Ik spreek met een in mijn verbeelding volle Surinaamse vrouw, ze is heel aardig hoor, maar ik ben heel boos, zeg dat het niet persoonlijk is. Het is druk op de lijn ik hoor wel 120 Surinaamse vrouwen kakelend op de achtergrond. Ik versta u niet gil ik geïrriteerd door de telefoon, terwijl ze mij voor de derde keer in de muziekruimte zet omdat ze niet kan vinden waar mijn stekker set is gebleven. “Mevrouw” ik ga een nieuw setje bestellen hoor dat duurt ongeveer 5 werkdagen”. Neeeee gil ik, die is al besteld! “Luister, ik heb geen tv, al sinds vorige week donderdag niet, ik wil weten waar die set blijft die jouw collega Chris heeft besteld”. Oh ja nu zag ze het ook, ja het is onderweg, kan nog wel ff duren. Of ik verder nog vragen heb. Ja "Is dat nou een leuke baan bij Telfort?" en ik hang op voordat ik héle nare dingen ga zeggen tegen een vast hele aardige mevrouw. Ik ga de bossen in, mijn stress eraf lopen en bedenk mij dat ik aanstaande weekend in Borger verblijf met allemaal Psychodynamische therapeuten in de dop, we gaan oefenen, en het is altijd handig als je een probleem hebt zodat ze er een sessie op kunnen loslaten! Gelukkig het is dus toch ergens goed voor! Laat mij maar cliënt zijn, ik kan wel wat sessies gebruiken! En als ik een verzoekje mag doen, graag beginnen met: Angerwork! Kusssien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten